12 C
Oviedo
martes 19, marzo 2024
¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 2 Promedio: 4)

Una hora menos en Miranda, por Xaviel Vilareyo

Miranda del Douro, onde l’asturianu sí ye oficial

El mirandés ye úa llengua falada nel estremu nordeste del territoriu actual de Portugal, na frunteira cun España, núa rexión que ten alredor de 500 km², formada por quaixe tol cunceiyu de Miranda del Douro, y por algúas aldés del cunceiyu de Bomioso, Braganza, Mogadouro y Macedo de Cavaleiros.

Toponimia asturiana de La Pernía

La Pernía ye una comarca histórica nes cuenques altes de los ríos Carrión y Pisuerga, na fastera sur del Cordal. Comprendía unos 24 conceyos que van amestándose pal sur cola meseta. Pertenez al Reinu d'Asturies dende los oríxenes yá que foi la primer tierra al sur del Cordal Asturianu n'ocupase.

Maximiano García Venero y la reunificación d’Asturies

Maximiano García Venero (Santander 1907 – Madrid 1975) foi un reconocíu historiador y periodista santanderín de llarga trayectoria que trabayó con sencia pa llograr la reunificación política de les dos provincies asturianes: Uviéu y Santander.

Palmarés del 9u Festival de Cine Asturianu

El 9u Festival de Cine Asturianu 2014 entregó los sos Premios el pasáu 5 de xunetu nos salones del Atenéu de Madrid nuna gala onde se rindió un homenaxe al director de cine Javier Maqua.

Asturias de Santiyana, una historia presente

Asturies, nome plural, són dos territorios históricos que comparten una mesma cultura, llingua y tradiciones. Són Asturies d'Uviéu y Asturies de Santiyana. La recién historia configuróles como territorios alministrativos estremaos pero la so milenaria historia configuróles como una mesma entidá cultural pues comparten llingua y tradiciones.

9u Festival de Cine Asturianu

El Festival de Cine Asturianu entrega los Premios de la 9ª Edición 2014 el próximu sábadu 5 de xulio nel Atenéu de Madrid, en collaboración cola Unión d'Actores d'Asturies y la distribuidora Festhome.

El suicidiu en Les Asturies

Les Asturies ye'l territoriu peninsular con mayor índiz de suicidios y unu de los más altos del mundu. Esta terrible constante va camín de convertise nuna macabra seña d'identidá de Les Asturies y del comportamientu vital de los asturianos.

La llingua asturiana en Güelva

De les actuales provincies andaluces ye Güelva la que caltién una peculiaridá llingüística más notable. La razón débese a la influencia del romance asturianu y la causa ye histórica pues foi la reconquista asturiano-lleonesa d'estes tierres nel sieglu XIII, na época de mayor expansión territorial del romance asturianu, la que fizo posible qu'esta fastera occidental andaluza fuera la primera en recristianizase y repueblase.

Les Marzes n’Asturies

Les Marzes son unos cantos de ronda que facíen los mozos varones solteros la última nueche de febreru o la primera de marzu cantando coples y pidiendo agilandu peles cases especialmente onde vivieren mozes guapes.

Notes pa una Historia de l’Antropoloxía Asturiana

Los primeros datos sobre la cultura de los asturianos són de cronistes como Varrón, Estrabón, Siliu Itálicu, Piniu'l Vieyu o Columela que describen costumes y ritos como la covada, el matriarcáu, la sidra y formes d'economía colectiva. Ellos describen un territoriu de monte a mar onde viven unos pueblos, tribus y xentilidaes qu'ellos nomen como cántabros, vadinienses, llugones, pésicos o albiones, dándose-yos a toos ellos unes característiques culturales comunes, inmersos nuna corriente cultural céltica contraria al sometimientu de Roma y que sólo mediante la guerra podrán asimilar tardíamente.

Últimos artículos

¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 2 Promedio: 4)