Imágenes de Asturias

descargar


Suscríbete

Recibe cada mes el sumario en tu correo

Opinión Firmas Xaviel Vilareyo La situación del cine n'Asturies

La situación del cine n'Asturies

Imprimir E-mail
(2 Votos)
Escrito por Xaviel Vilareyo   
Viernes, 31 de Mayo de 2013 12:47
La situación del cine n'Asturies 5.0 out of 5 based on 2 votes.
Acabamos de celebrar el 8u Festival de Cine Asturianu premiando el talentu de realizadores asturianos como Luis Trapiello, Ángeles Cachón, Teresa Marcos y Juan Caunedo y nesti momentu faise necesario facer una reflexón de conxuntu sobre la situación del audiovisual asturianu. Xaviel VilareyoL'Autonomía asturiana padez dende hai abondos años un declive económicu y un declive políticu y alminsitrativu, una degradación política o malgoviernu, incapacidá y pésima xestión de los governantes asturianos, chiscada de corrupción que venimos padeciendo en munchos ámbitos y mui especialmente na preocupante situación actual del audiovisual asturianu. Obligaos tamos ante esti triste panorama a llanzar un llamáu a la sociedá pa que debata y proponga soluciones pa qu'esti estratéxicu sector económicu y cultural pueda sobrevivir n'Asturies. De nun ser asina l'audiovisual asturianu morrerá igual qu'otros sectores económicos d'esta tan maltratada y sufrida sociedá asturiana.
La decadencia de la cultura asturiana en xeneral y del cine asturianu en particular ye reflexu d'una mesma sociedá en decadencia que nun ye consecuencia d'una crisis momentanea o coyuntura pasaxera sinón que ye consecuencia d'una mala política y d'una malísima xestión cultural de los que governaron Asturies durante estos 30 años d'autonomía mayormente xestionada pol PSOE apoyaos por IU. Ye importante que los votantes reflexonemos sobre qué tipu de polítiques y xestión queremos yá que pagamos con impuestos les estructures polítiques qu'apliquen estes xestiones que van en contra de los propios intereses d'Asturies. La trayectoria histórica d'Asturies indícanos qu'otra Asturies meyor ye posible. L'alternativa ye emigrar d'Asturies y convertila nun ermu cultural, social y económicu.
Nun se trata de pidir más dineru públicu, trátase de que lo poco qu'haya tea bien repartío ente los propios asturianos y nun sirva pa engordar productos o empreses de fuera.
La Filmoteca d'Asturies, creada por Sergio Marqués, padez un incomprensible despreciu polos goviernos socialistes posteriores. El fracasu de la Film Comission parez que foi un fracasu de xestión política del que naide dio o pidió razones. La interesante Productora Pública, si esiste, parez que duerme nun eternu pigazu. Tantos años pidiendo una TV pública asturiana pa ver con vergoña que dende que se creo foi ñeru d'escándalos económicos, contables, organizativos, llaborales, llingüísticos... que dan pena y que sólo sirve pa enriquecer y mantener a personaxes afines a los partíos governantes y que foi incapaz de producir una sola película o serie propia, que se ñega a emitir películes o series doblaes al asturianu, que reprime y ridiculiza la llingua asturiana afondando na diglosia despectiva y qu'amás alimenta empreses que nun són d'Asturies. El pieslle d'importantes empreses productores asturianes enllaza cola situación de los estudios de Morcín y la paralización de proyectos n'Olloniegu. Na Universidá nun hai posibilidá d'estudiar cine. Ello contrasta col éxitu que munchos asturianos tienen na emigración. La política asturiana d'ayudes o suvenciones consistió en financiar xenerosamente a directores y actores famosos estranxeros yá de por sí multimillonarios y pol contrario racanear con probes migayes a los nuevos y pervaliosos realizadores asturianos. Nun se trata de pidir más dineru públicu, trátase de que lo poco qu'haya tea bien repartío ente los propios asturianos y nun sirva pa engordar productos o empreses de fuera. Trátase de fomentar, apoyar, nun poner tranques. El problema principal ye qu'a pesar de tener instituciones propies asturianes éstes nunca consideraron al cine como industria, el fin de la Conseyería de Cultura nunca foi apoyar la producción cultural de los asturianos sinón otros fines políticos y de control. Edificaron carísimos contenedores pero vacíos de conteníu. El dineru de los asturianos tien que servir p'ayudar a los emprendedores asturianos y non pa financiar proyectos de fuera. Si nun ye asina ¿Pa qué queremos una Autonomía asturiana que dilapida los nuestros dineros pa entregalo a intereses de fuera d'Asturies? ¿Pa qué sirve una TV asturiana que sólo paga empreses de Madrid o Hollywood? Estes custiones simples ye difícil que les entiendan políticos asturianos, por ello tenemos qu'apelar a los votantes pa que censuren y critiquen los comportamientos antiasturianos de los políticos que voten. O que se vote a otros nuevos que faigan una política diferente, favorable a los intereses asturianos.
 Llueu de tantos años de debatir estos problemes n'Asturies llegóse a esta triste conclusión: a los actuales governantes d'Asturies nun-yos interesa qu'esista una industria asturiana del cine y del audiovisual potente porque ye un sector industrial y cultural que nun controlen, manexen o mangoneen pa medrar o aprovechase dél. Como la situación del cine y audiovisual asturianu empeore yo y munchos más vamos entamar a pensar qu'esta conclusión puede ser la más axeitada y verdadera.La situación del cine n'Asturies
scroll back to top
 

Una hora menos en Miranda

Entre 2008 y 2014, Xaviel Vilareyo escribió en Fusión Asturias un artículo mensual bajo el nombre Una hora menos en Miranda. Aquí se puede encontrar la recopilación completa de estos trabajos.

Directorio de empresas

silvota_trabajador

Directorio de  Guía de Asturias

Números publicados

portadas

Concejos

mapa_asturias_p