8.2 C
Oviedo
sábado 20, abril 2024

1100 años ensin Alfonsu III el Grande

Lo más leído

¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 0 Promedio: 0)

Asturies remembra nesti añu los once sieglos de la muerte d’Alfonsu III el Grande, ún de los reis más importantes d’Asturies y del que conservamos el so escudu y seña real, la nuesa bandera asturiana.
Governó Asturies per 45 llargos años (866-910) algamando’l Reinu asturianu la so máxima estensión territorial: dende’l ríu Mondego hasta Guipuzcua.
Alfonsu III afita les fronteres del reinu venciendo dos veces a los bascones, afirmando’l so dominiu nel oriente alabés y bizcaínu. Funda Burgos y Castroxeriz, creando una rede de castiellos defensivos nesa fastera onde yeren frecuentes los ataques moros. Nel occidente avanza pel sur conquistanto Portu y Chaves, repoblando toa esa zona ente’l Miñu y el Dueru, onde fai resurdir ciudaes como Braga, Ourense, Cuímbra, Viséu y Lamego. Fortalez la frontera sur del ríu Dueru repoblando Zamora, Simancas, Dueñas y Toru, plaza encomendada al príncipe García, col que depués mantendrá ciertu enfrentamientu que llevarán al príncipe a sufrir prisión nel castiellu de Gauzón por rebeldía. El Reinu asturianu taba alministrativamente dividíu en provincies o “condaos” que nun yeren hereditarios sinón nomaos por decisión del rei que podía nomalos o deponelos al so criteriu.
Anguañu conservamos el nome del so reinu, Asturies, y los sos símbolos: la cruz de Pelayu orniada n’oru coles lletres alfa y ómicra, y abondos edificios civiles y relixosos.Hacia 881 entra n’Hespaña per Lusitania llegando cuasi hasta Mérida, tornando a Uviéu victoriosu. Uviéu vuelve ser centru difusor de la renacencia cultural del Estáu asturianu. Na capital reedifica los palacios ya ilesies reales como la de Santuyanu, fai ilesies en Tuñón, Valdediós, y amplia la basílica de Santiagu que yá ficiera Alfonsu II sobre la supuesta tumba l’apóstol por esti rei descubierta. Pa complacer y controlar a la nobleza galaica, Alfonsu III manda pa Compostela al so fíu, el príncipe Ordoñu, como conde governador de Galicia nes tierres al otru llau del ríu Eo. Adorna la cruz de Pelayu con oru y piedres como seña y símbolu del Reinu d’Asturies que yera, donándola a la ilesia d’Uviéu nel 908. Entama la publicación de la Historia d’Asturies, una gran obra historiográfica cola redacción de la Crónica oficial del Reinu, que supón toa una consolidación y culminación del procesu de desarrollu cultural, territorial y políticu del Reinu d’Asturies. Los continuos triunfos militares d’Alfonsu, nomáu por ello “el Grande” y la decadencia interna cordobesa fai suponer a los cristianos del sur que’l rei asturianu pueda conquistar toa Alándalus. Asina, ellabórase una ideoloxía política imperial, al pretender Asturies dominar territorios al sur del Dueru, que nunca pertenecieron a los ástures, mediante la tesis del neogoticismu, pretendiendo Alfonsu siacasu ser emperador d’Hispania, idea que’l Emiratu de Córdoba tarrecía.
vilareyo_dibuEntama espardese por ello la Crónica Profética, redactada nel 883, que predecía qu’en pocu tiempu el gloriosu rei asturianu reinaría sobre toa Hespaña, acabando dafechu col Emiratu hispanu y cola creciente intolerancia contra los cristianos d’Alándalus. Pa ello, Alfonsu III alíase colos señores feudales de Pamplona, lliberándolos de la tutela musulmana y creando nel 905 el nuevu Reinu de Pamplona, como marca oriental, con una nueva dinastía, los Ximeno, contrayendo matrimoniu con un miembru d’ella, Doña Ximena. Pamplona asina entama ser un aliáu fiel del Reinu d’Asturies pa lluchar contra los moros del sur. Esta alianza confirmóse nel tiempu con otros matrimonios reales, dando a la familia Ximena el rangu de la realeza asturiana. Nel añu 906 escribe al cleru y pueblu de Tours cola idea de mercar una de les corones imperiales xermániques del tesoru de la so ilesia. Pero la Crónica Profética nun se cumple y nun pasa de ser una idea: la frontera d´Asturies nun trespasará la cuenca del ríu Dueru.
Anguañu conservamos el nome del so reinu, Asturies, y los sos símbolos: la cruz de Pelayu orniada n’oru coles lletres alfa y ómicra, y abondos edificios civiles y relixosos.
Alfonsu III muerre en Zamora en 910, llevándose’l so cuerpu pa Uviéu, pal panteón real de la capiella de Santa María, llindante cola catedral.
Darréu d’ello, nesi mesmu añu 910, el so fíu Fruela II proclámase n’Uviéu sucediéndolu llueu de la so muerte como nuevu rei d’Asturies. Na so proclamación Fruela II y la reina Nunilo regalen a la ilesia d’Uviéu la Caxa de les Ágates que lleva grabada en plata la Cruz de la Victoria d’Asturies.

¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 0 Promedio: 0)

Más del autor /a

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

- Publicidad -

Últimos artículos