Imágenes de Asturias

descargar


Opinión Firmas Xaviel Vilareyo 8u Festival de Cine Asturianu

8u Festival de Cine Asturianu

Imprimir E-mail
(3 Votos)
Escrito por Xaviel Vilareyo   
Martes, 02 de Abril de 2013 10:43
8u Festival de Cine Asturianu 5.0 out of 5 based on 3 votes.
El 8u Festival de Cine Asturianu entrega los Premios del Xuráu nuna Gala el miércoles 17 d'abril de 2013 nel Teatru Filarmónica d'Uviéu a les 20 hores. A la Gala asisten múltiples personalidaes del mundu del cine y del audiovisual y ta abierta al públicu en xeneral yá que ye d'asistencia pública y gratuita.
miranda new
Nel añu 2011 el Festival decidió conceder el so Premiu d'Honor al actor allandés Frank Braña. La repentina muerte de Frank Braña en febreru de 2012 fizo tomar la decisión al Festival de non celebrar esi añu la octava edición y aplazala pal añu viniente. Pa esta vegada de 2013 el Festival cuenta como convidáu al realizador de cine fonsagradín Manuel Curiel, director y fundador del Festival de Cine Independiente de Lugo y biógrafu de Frank Braña, pa entregar los Premios. Manuel Curiel ye un cineasta muy comprometíu cola cultura cinematográfica en Galicia y ye autor d'un reciente llibru sobre Frank Braña tituláu Frank Braña, morrer con dignidá nel cine, onde fai un extensu repasu a la trayectoria y películes del actor.
Un día enantes, el 16 d'abril de 2013 el Festival presenta en Xixón nel Real Institutu Asturianu a les 17 hores el llibru "Vivir el cine: 120 películas que no podrás olvidar" cola presencia del so autor Miguel Losada y a continuación proyecta pública y gratuitamente los 11 curtiumetraxes finalistes y nominaos a los Premios del Xuráu.
El troféu del Festival de Cine Asturianu ye un Fruteru de Cristal en recuerdu de la primer película asturiana de ficción de 1905 titulada "El robu de fruta".Los nominaos al Premiu al Meyor Curtiumetraxe son: Évora (Mark Ostrowski); Keres (Alfonso Suárez); Le futur (Benjamín Villaverde); Nunca; Mamá; Lo estipulado (Javier y Kiko Prada); La mujer del hatillo gris (Luis Trapiello); La mirada circular (Iván Sainz, Dirk Soldner, Jaime Fernández); A Dextrorsum (Valentín Martínez); Módulo 10 (Ángeles Cachón, Teresa Marcos); Machine wars (Juan Caunedo).
Los nominaos al Premiu al Meyor Actor son: Javier Almeda, por Lo estipulado; Fernando Amado, Daniel Cabrero, Ricardo Jordán y Eduardo Santos por Hasta el fin del día; David Cabal por Un contrato extraño y René de la Cruz por Machine wars.
Los nominaos al Premiu a la Meyor Actriz son: María Botto por La mujer del hatillo gris; Macarena Gómez por Lo estipulado y Olga Montero por Un contrato extraño.
Los nominaos al Premiu al Meyor Documental son: Eu soi quen fun (Melania Fraga); Concejo de Laviana (HI-VIDEO) y Sombra (Juan Caunedo).
Los nominaos al Premiu a la Meyor Película son: Un contrato extraño (Teresa Marcos), Hasta el fin del día (Daniel Cabrero) y El sueño de Luis Moya (Manuel García y Francisco Vidal).
vilareyo-cineLa identidá de los miembros del xuráu dase a conocer el mesmu día de la Gala d'Entrega de Premios. El troféu del Festival de Cine Asturianu ye un Fruteru de Cristal en recuerdu de la primer película asturiana de ficción de 1905 titulada El robu de fruta rodada en Xixón por Javier Sánchez Manteola.
El Festival de Cine Asturianu ye una entidá cultural y filantrópica ensin ánimu de lucru reconocida que tien como finalidá la difusión y fomentu del cine asturianu asina como la convocatoria d'unos Premios.
El Festival de Cine Asturianu premió con anterioridá concediento diplomes a trabayos de personalidaes del cine ente otros como Asunción Balaguer, Sergio G. Sánchez, Paul Narschy, Teresa Marcos, Santos Hevia, Carmen Rico, Eva Lesmes, Pablo de María, Alberto Rodríguez, Luis Argeo, Lola Herrera, Antonio Resines, Pedro Touceda, Belén Rueda, Gonzalo de Castro, José Antonio Bayona, Tom Fernández, Iñaki Ibisate, José Antonio Quirós, Ígor Iglesias, Eva Gallego... Como Premios d'Honor el Festival cuntó cola presencia de Gil Parrondo, Mary Paz Pondal, Juan Gona, Gonzalo Suárez, Lilián de Celis, Juan José Otegui o Carlos Blanco.
El Festival de Cine Asturianu promueve obres cinematográfiques de directores asturianos rodaes en cualaquier llingua, asina como obres fílmiques rodaes básicamente n'Asturies o trabayos rodaos en llingua asturiana.scroll back to top
 

Una hora menos en Miranda

Entre 2008 y 2014, Xaviel Vilareyo escribió en Fusión Asturias un artículo mensual bajo el nombre Una hora menos en Miranda. Aquí se puede encontrar la recopilación completa de estos trabajos.

Directorio de empresas

silvota_trabajador

Números publicados

portadas

Concejos

mapa_asturias_p