Grupo de Baile San Félix

0
16
Grupo de Baile San Félix
Foto cedida por el Grupo de Baile San Félix
[Total:0    Promedio:0/5]

Se han convertido en todo un colectivo de referencia con su trabajo de recuperación de la cultura tradicional asturiana. Xurde Fernández, director de esta formación, hace hincapié en la importancia de investigar para evitar el olvido.

Para mantener vivo este espíritu, el Grupo de Baile San Félix recorre con su ritmo escenarios de toda España y parte de Europa. El mes de agosto acudirán al Festival Intercéltico de Lorient (Francia), el mayor acontecimiento de estas características en el mundo, punto de encuentro de la cultura, música y tradiciones de diferentes países. Hasta allí llevarán una muestra de la cultura y tradición de Cabo Peñas.

-¿Cuántos años lleva el Grupo de Baile San Félix defendiendo y enseñando la cultura tradicional?
-El Grupu de Baille Tradicional San Félix entamó a trabayar na recuperación de los bailles y les dances tradicionales nel añu 1983 de la mano de Juan Casas, anguaño direutor del Coleutivu Esbardu y del Festival Intercélticu d’Avilés.
Nestos más de venticinco años foi mui importante tolo aportao por Fini Suárez, úna de les más importantes pandereteres de los últimos años y que nos enseñó a ser como somos anguaño.
-¿Cómo han llevado a cabo el trabajo de recuperación del folclore y con qué resultados?
-Los trabayos de recuperación entamen caminando, diendo d’un sitiu a otru conociendo a la xente mayor, a la xente que tendría que tener la información que quies; anque anguaño la cadena de tresmisión frañó hai tiempu y entós yá cuasi too ta perdío.
Los resultaos son un conxuntu de bailles, dances, cantares y traxes tradicionales de la fastera d’El Cabu Peñes qu’apaecen, en parte, asoleyaos al traviés de discos (propios como ’25 años a la gueta la tradición’ o d’otros coleutivos como Muyeres), llibros (unos p’adultos como los venceyaos coles dances de Candás o Viodo, otros pa neños como los que falen de los bailles o los traxes), artículos en revistes…

“Lo más importante ye recuperar lo que ta escaecío y depués volvelo al pueblu al traviés de les nueses actuaciones”

-Realizan diferentes actividades: investigación, edición de discos, baile… ¿Cuáles son sus señas de identidad?
-Lo más importante ye recuperar lo que ta escaecío y depués volvelo al pueblu al traviés de les nueses actuaciones que s’esparden tanto per Asturies como per fuera de les nueses llendes.
Nes actuaciones intentamos amosar tanto la cultura d’El Cabu Peñes como la cultura d’otres fasteres d’Asturies.
-¿Quiénes forman el grupo?
-Nel grupu tamos anguaño unes venticinco persones que llevamos yá tiempu na xera y que sabemos lo que queremos y cómo facelo.
Aparte hai otres persones que tán na nuesa Escuela de Baille Tradicional que ye la manera de pasar más tarde al Grupu. Son neños y neñes que deprenden la nuesa cultura los sábados pela mañana y qu’entamen a participar nes actuaciones; y son tamién xente mayor que los xueves trabayen por deprender lo nueso.
-¿Qué proyectos tienen en marcha en estos momentos?
-El principal anguaño ye la nuesa participación nel mes d’agostu nel Festival Intercélticu de Lorient, el principal festival de cultura tradicional del Arcu Atlánticu. Nél vamos amosar una parte de los bailles, dances y cantares d’Asturies. Pinche aquí para ver más reportajes de este concejo

DEJA UNA RESPUESTA

¡Por favor, introduce tu comentario!
Por favor, introduce tu nombre aquí