12.8 C
Oviedo
viernes 29, marzo 2024

5u Festival de Cine Asturianu

Lo más leído

¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 0 Promedio: 0)

Polillas, el curtiu del asturianu Pedro Touceda y la película La torre de Suso, de Tom Fernández fueron les obres ganadores nel 5u Festival de Cine Asturianu na edición del añu 2009 según los premios del xuráu oficial, compuestu n’esta ocasión por Illán Gonzali, Ana Cárdenas y Sara López. El curtiu Dos sabios de Rocío García, rodáu en Les Caldes d’Uviéu, recibió’l premiu al Meyor Curtiumetraxe n’asturianu. Belén Rueda y Gonzalo de Castro recibieron los premios a los meyores actores, por El güerfanatu y La torre de Suso respectivamente. El meyor guión foi pa Sergio G. Sánchez por El güerfanatu y la meyor dirección foi pa José Antonio Bayona por El güerfanatu. El Meyor Documental foi pa Alfonso Suárez por Voces en imágenes y el Premiu d’Honor entregóse-y a l’actriz y cantante parraguesa Lilián de Celis, que con gran simpatía recordó la so infancia y la so carrera nel mundu del cine musical. L’actuación de DiCarlo fizo recordar una de les famoses canciones de Lilián de Celis: Les tardes del Ritz. Na Gala de Pieslle también ufiertó un conciertu l’artista Celia González que cantó dellos temes a la zanfona del so últimu discu Cantoras ya bordones acompañada del dulcimer Hervé Perrochon. Celia González amás entregó’l premiu al Meyor Documental al realizador Alfonso Suárez. El Ballet Baidán, que dirixe Amparo Villafruela, realizó una coreografía sobre un tema de Tomás Bretón n’homenaxe a una de les películes de Lilián de Celis, Alma aragonesa. El gaiteru Pelayu Cuaya ufiertó también un recital de gaita. La Gala de Pieslle presentáronla Pepa Martínez y José Manuel García. §

El Premiu d’Honor entregóse-y a l’actriz y cantante parraguesa Lilián de Celis, que con gran simpatía recordó la so infancia y la so carrera nel mundu del cine musical.

Polillas (Pedro Touceda, 2007) ye un monólogu irónicu, una reflexón poética de ónde venimos y aú vamos. Andéi Ivanov ye un rusu que vive n’Hespaña qu’hai tiempu qu’entamó un personal viaxe n’automóbil. Pedro Touceda, fíu d’asturianos, ye director de curtiumetraxes, periodista y director del «Festival Iberoamericano de Cortometrajes ABC.es».

La torre de Suso (Tom Fernández, 2007) cuenta la historia de cuatro amigos que s’axunten llueu de la muerte d’otru amigu n’Asturies.

Dos sabios (Rocío García, 2008) ye la puesta n’imáxenes del famosu cuentu de Leopoldo Alas Clarín del mesmu títulu.

 

L’estrenu de La VocaciónEl martes 7 d’abril del 2009 tuvo llugar l’estrenu de La vocación obra de teatru orixinal del autor mierense Xaviel Vilareyo, coles interpretaciones de los actores María Xesús Rodríguez y Jesús Menéndez, presentadores de la Gala d’entamu. La vocación ye una obra de teatru breve n’asturianu que narra en clave irónica los sentimientos que xiren alrodiu de la vocación de los actores de cine y teatru. Xaviel Vilareyo (Mieres, 1967) estrénase tamién con esta obra como autor teatral. La pieza representóse como prólogu a los actos del 5u Festival de Cine Asturianu. Teatru de Güeñu estrenó amás otres dos obres de teatru de Xaviel Vilareyo: De rebaxes na sablera cola interpretación de Dilia Pinto, Merce Santovenia y Pepe Santovenia, y El misteriu del pelu roxu con Moisés Díaz, Elena García, Álvaro Santovenia y Emilio Castelar.
De rebaxes na sablera ye una comedia realista inspirada nel teatru tradicional asturianu onde los personaxes representen arquetipos sociales presentes na nuesa sociedá y onde los diálogos, enllenos de xuegos de palabres, dobles significaos y situaciones mui verosímiles de comicidá llingüística qu’ufierta’l testu n’asturianu.
El misteriu del pelu roxu ye una obra dramática onde la intriga y el suspense danse la mano pa llevar al espectador a través d’una historia d’una misteriosa desaparición que dos detectives tienen la misión de resolver. Estos estrenos teatrales fueron un exitosu complementu a les sesiones d’esta 5ª edición del Festival de Cine Asturianu.
¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 0 Promedio: 0)

Más del autor /a

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

- Publicidad -

Últimos artículos