12.3 C
Oviedo
sábado 20, abril 2024

6u Festival de Cine Asturianu

Lo más leído

¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 0 Promedio: 0)

El 6u Festival de Cine Asturianu escomencipió en Xixón el 22 de febreru del 2010 cola presentación de los nominaos a los Premios, actu nel que darréu se fizo la presentación nesta ciudá del llibru Historia del cine asturianu. L’actu tuvo llugar na Biblioteca de Xixón, llugar onde se ficieron en 1896 les primeres proyecciones de cine na ciudá.
Los curtiumetraxes Vencíu, de Santos Hevia y Sin cobertura d’Iñaki Ibisate resultaron ser les obres ganadores del 6u Festival de Cine Asturianu celebráu nel Teatru Filarmónica d’Uviéu los díes 23 y 24 de febreru, nes categoríes de Meyor Curtiumetraxe n’asturianu y en castellanu respectivamente. Como Meyor Película el premiu foi pa Cenrades del cielu del realizador José Antonio Quirós, una valiente realización sobre los problemes de contaminación d’una central térmica asturiana que tamién llevó otros premios al Meyor Guión, dirección y actores que recayeron en los sos protagonistes, l’actor gallegu Celso Bugallo y l’actriz catalana Clara Segura. El Premiu al Meyor Documental foi pa Ígor Iglesias por Tom Ze, astronauta llibertáu, un trabayu sobre esti peculiar músicu brasileñu y los conciertos que llevó alantre n’Asturies. El Premiu d’Honor del Festival, Juan José Otegui repasó nel escenariu del Filharmónica la so trayectoria nel mundu del cine entregando los premios principales del Festival. L’actor Juan José Otegui recibió’l Premiu d’Honor nel escenariu del Filharmónica durante la Gala de Pieslle del Festival, onde anunció la so retirada de los escenarios.
Los premios entregáronse nuna Gala de Pieslle celebrada’l 24 de febreru, gala presentada por Pepa Martínez y Xavi Vilareyo, y na que tamién actuó el gran DiCarlo y los Ballets Baidán. El gran showman DiCarlo interpretó trés temes del so repertoriu na Gala de Pieslle del 6u Festival de Cine Asturianu el pasáu día 24 de febreru nel Teatru Filharmónica d’Uviéu. El primeru d’ellos foi un homenaxe a la ciudá de París, bierzu del cinematógrafu, con un tema que yá interpretara la célebre Josephine Baker. Llueu interpretó un tema de l’actriz y cantante Esperanza Roy pa terminar la Gala con una pieza dedicada a Juan José Otegui, presente nel actu, sobre’l teatru, tema que Pedro Almodóvar amestó como banda sonora d’una de les sos películes: Lo tuyo ye puru teatru, de la cantante mexicana La Lupe.
L’actor Juan José Otegui recibió’l Premiu d’Honor nel escenariu del Filharmónica durante la Gala de Pieslle del Festival, onde anunció la so retirada de los escenarios. El veteranu actor, nacíu n’Uviéu en 1936, ye ún de los actores míticos de la escena teatral y cinematográfica n’Hespaña. Entamó nel Teatru Universitariu d’Uviéu debutando en 1968 nun curtiumetraxe de José Luis García Sánchez tituláu Pólipos nes trompes. Dende entós la so filmografía ye mui llarga: Del amor y otres soledaes, Asesinatu nel comité central, Tiempu de silenciu, El vuelu de la palomba, Belle epoque, La bicicleta y tamién nes recientes producciones de Pedro Almodóvar como Tacones llonxanos, La flor del mio secretu y Too sobre mio madre. Nesti añu de 2010, Juan José Otegui anunció la so retirada de los escenarios, llueu d’una llarguísima y destacada carrera como actor.
Los xuraos d’esta 6a edición del Festival de Cine Asturianu fueron: la directora Teresa Marcos, premiada en dos ediciones del Festival, la directora artística Carmen Castañón, la funcionaria d’educación Laura Lamadrid y l’actor José Antonio Lobato.

Gala de Pieslle del 6u Festival de Cine Asturianu
Gala de Pieslle del 6u Festival de Cine Asturianu
¡Haz clic para puntuar esta entrada!
(Votos: 0 Promedio: 0)

Más del autor /a

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

- Publicidad -

Últimos artículos