Imágenes de Asturias

descargar


Suscríbete

Recibe cada mes el sumario en tu correo

Quién está en línea

Tenemos 403 invitados conectado(s)
Opinión Firmas Xaviel Vilareyo Fruela II, rei d’Asturies (910-925)

Fruela II, rei d’Asturies (910-925)

Imprimir E-mail
(13 Votos)
Escrito por Xaviel Vilareyo   
Viernes, 30 de Octubre de 2009 11:46
Fruela II, rei d’Asturies (910-925) 4.8 out of 5 based on 13 votes.
El príncipe Fruela nació n’Uviéu nel 874. Yera’l tercer fíu d’Alfonsu III el Grande remaneciendo nel séquitu paternu hasta 909. Alfonsu muerre nel 910 y los trés fíos, García, Ordoñu y Fruela, deciden repartise’l Reinu Asturianu.

Xaviel VilareyoOrdoñu, predilectu del padre, tenía meyor derechu sobre Galicia pues governábala dende trece años. Fruela quedó con Asturies, del ríu Eo al Deba de Vasconia, la parte histórica, primixenia y más segura. García, el primoxénitu, pretendía la hexemonía pero quédase cola mayor y más difícil parte: la espansiva y conflictiva tierra del Dueru.
La partición del Reinu Astur foi un fechu anormal, escepcional y forzáu, motiváu por problemes ente hermanos y porque Ordoñu yá tenía’l goviernu delegáu de Galicia. García sublevárase contra so pá que lu peslló nel castiellu de Raíces como castigu, dando llugar a qu’Ordoñu y Fruela ficieren valer derechos de fidelidá. Resurdió la teoría xermánica de la escoyeta de rei y los derechos del primoxénitu poníense en dulda. El repartu foi una solución apañada ante les aspiraciones esclusives de García.
Fruela II y la reina Nunilo són reis soberanos d’Asturies, unxíos y proclamaos en 910 na catedral d’Uviéu onde prueben vinculación y preferencia por esti territoriu cola donación a la Ilesia d’Uviéu d’un grandiosu regalu: la Caxa de les Ágates como gratitú por merecer a títulu de rei les tierres al norte de los montes. El príncipe Fruela nació n’Uviéu nel 874. Yera’l tercer fíu d’Alfonsu III el Grande. Alfonsu muerre nel 910 y los trés fíos, García, Ordoñu y Fruela, deciden repartise’l Reinu Asturianu.Lleva grabada la Cruz de Pelayu en plata como símbolu del comienzu del so reináu nel territoriu orixinariu d’Asturies.
Fruela II afírmase n’Asturies como soberanu teniendo una meyor relación con Ordoñu yá que dambos temíen que García nun respetara’l repartu. En 912 dona a la Ilesia d’Uviéu abondos llugares, como Santa María de Banduxu, confirmando privilexos y concesiones coles pallabres Froila rex et Nunilo regina.
La separtación de les tierres del Eo al Nervión (Asturies) confirieron al reináu de Fruela II una independencia política nun territoriu cuasi igual al d’Alfonsu I pero cola ventaya de la seguridá y l’ausencia de necesidaes béliques. Los actos oficiales tán orniaos con gran signu de realeza ente los años 910 y 924. La donación de la Caxa ye prueba d’ello y símbolu de maxestá. En 1912 na donación a la Ilesia d’Uviéu de Gozón, Bárcena y Luerces failo col títulu de “Fruela rei, fíu de los reis Alfonsu y Ximena”.
En 914 muerre García en Lleón y el so hermanu Ordoñu II lu sucede. Fruela II sigue col so poder nel so territoriu asturiense.
Na Llébana, Fruela II foi mui popular, testimoniándose que reinaba’l príncipe Fruela en 1914 y en 1915 reitérase que Fruela reinaba n’Asturies. La Caxa de les Ágates lleva grabada la Cruz de Pelayu en plata como símbolu del comienzu del so reináu nel territoriu orixinariu d’Asturies.Nesti territoriu hai abondes menciones al so reináu n’Asturies como “el nuestru príncipe Fruela” o “rei n’Uviéu”.
En 916 confirma’l cenobiu de Valdecésar, en 918 dona Candás a la Ilesia y cede Santiago de Viñayo a la lleonesa. Vuelve casar cola princesa Urraca. Realiza en 922 una importante obra, la meyora del camín hacia la meseta per Somiedu onde dexó la inscripción “Fuit facta vía Regnante Froila cum Urraca conyuge”.
El 20 de xunu de 924 muere Ordoñu II y Fruela II sucede al so hermanu, volviendo a xuntase tolos territorios del Reinu d’Asturies. Fruela II tenía devoción por Compostela y ye acá onde se proclamar el 28 de xunu de 924 como soberanu de tolos territorios, del Mondego al Nervión, donando de les doce milles alredor de la basílica de Santiagu. San Martín Fruela II, rei d’Asturiesde Turieno remembra a Fruela como “regnante príncipe nostro Froilani in Asturias”. Convalida Tuñón y autoriza’l cartulariu de Samos cola espresión “Froila rex confirmat”. Confirma a Hermenexildo, obispu de Compostela donándo-y Montaos. Autoriza al abade Atanrico un monasteriu en Katicas donándo-y ilesies. Confirma a Santiagu la villa de Valga. Dona a San Isidru de Dueñas. Confirma al abade Atanarico y a San Andrés de Parameno. Castigó a los condes en Carrión, executó a los fíos d’Olmundo y destituyó al obispu de Lleón Fruminiu.
En 925 muerre Fruela II en Lleón. Los sos fíos sufrieron una griesca ente primos pola corona d’Asturies. El fíu d’Ordoñu apresólos y mandólos cegar. Alfonsu Froilaz sólo ye rei per un añu. Los cuerpos del rei Fruela II y de Nunilo lleváronse pa la ilesia de Santa María d’Uviéu “ad laevam in secunda techa”. Nenguna cai d’Uviéu lleva’l so nome.
scroll back to top
 

Una hora menos en Miranda

Entre 2008 y 2014, Xaviel Vilareyo escribió en Fusión Asturias un artículo mensual bajo el nombre Una hora menos en Miranda. Aquí se puede encontrar la recopilación completa de estos trabajos.

Directorio de empresas

silvota_trabajador

Números publicados

portadas

Concejos

mapa_asturias_p